جاستین ترودو نخست وزیر کانادا که برای شرکت در نشست گروه ۲۰ به هند سفر کرده بود، هنگام بازگشت به دلیل نقص فنی در هواپیما مجبور به تمدید سفرش شد.

تمدید اجباری حضور جاستین ترودو در هند به دلیل نقص فنی هواپیما

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، ترودو نخست وزیر کانادا که قرار بود دیروز یکشنبه پس از اجلاس سران گروه ۲۰ که در دهلی پایتخت هند برگزار شد، به خانه بازگردد، به دلیل نقص فنی در هواپیمایش مجبور شد تا رفع نقص هوایپما در هند ماندگار شود.

مقام‌های کانادایی نیز تایید کردند که نخست وزیر و تمام هیات همراهش مجبور شده‌اند اقامت خود را در دهلی نو یک روز دیگر تمدید کنند.

ترودو روز جمعه برای شرکت در نشست سران ۲۰ اقتصاد پیشرو وارد هند شده بود.

کمیسیون عالی کانادا در دهلی نو در این خصوص گفت مساله رفع نقص هواپیما یک شبه قابل حل نیست و هیات تا زمانی که ترتیبات جایگزین انجام شود، در هند خواهد ماند. گفته می شود هواپیمای مزبور ایرباس بوده و این نخستین بار نیست که دچار نقص فنی می شود.

ترودو تنها شخصیت جهانی نیست که در ماه‌های اخیر قربانی مشکلات هواپیما شده است. آنالنا بائربوک وزیر امورخارجه آلمان هم در ماه گذشته میلادی پس از دو بار نقص فنی هواپیما در نهایت مجبور به لغو سفر به اقیانوسیه شد.

در ماه ژوئن (خرداد) هواپیمای نیروی دفاعی نیوزیلند که کریس هیپکینز نخست‌وزیر این کشور را به چین می‌برد، آنقدر غیرقابل اعتماد ارزیابی شد که یک هواپیمای پشتیبان برای این کار در نظر گرفته شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.